Svensk Kvalitetsindex har mätt kundnöjdheten i den svenska telekombranschen sedan 1989. Årets studie släpptes nyligen och privatkunderna fortsätter att bli allt mer nöjda med sin mobiloperatör.
Även förra årets studie visade på en ökad kundnöjdhet bland privatkunder. Svensk Kvalitetsindex tror att en av anledningarna till detta är att branschen lyckats flytta fokus från täckning och abonnemang till tjänster och erbjudanden.
Högt upp i rankingen finner vi återigen Vimla, hallon och Comviq. Det större operatörer fortsätter att ha det tufft. Vi tror, precis som förra året, att detta beror på konsumenter värdesätter låga priser och avsaknad av bindningstider.
Kundnöjdhet privatkunder – SKI 2019
Kundnöjdhet företagskunder – SKI 2019
På företagsmarknaden ser det lite annorlunda ut. Här domineras kundnöjdheten av de större mobiloperatörerna. Vi tror dock bara det är en tidsfråga tills vi ser Telness och hallon på denna lista.
Du kan läsa mer om Svensk Kvalitetsindex här.