Oavsett om du är ett större eller mindre företag finns det ett antal faktorer som vi anser att du bör jämföra innan du väljer ett nytt företagsabonnemang.
Pris mobilabonnemang företag
Det enklaste sättet att jämföra borde vara priset på själva mobilabonnemanget. När det gäller företagsabonnemang blir det dock lite mer komplext då priserna som flera av operatörerna kommunicerar är förhandlingsbara om du planerar att teckna många abonnemang. Är du även intresserad av växel, telefoner, bredband etc går det att få ner priserna ännu mer.
Är du däremot ett mindre bolag med 1-4 anställda är förhandlingsutrymmet mindre. Abonnemangen vi jämför här har priser som gäller för alla och är ändå betydligt bättre än vad många större företag kan förhandla sig till.
Data
En sak vi tycker är viktigt för mobilabonnemang företag är att det finns olika alternativ gällande datamängd. Planerar du att teckna flera abonnemang är det inte orealistiskt att anta att olika anställda kommer ha olika databehov. Se därför till att säkerställa att mängden datan i de olika abonnemangen möter era behov så att ni inte betalar för mycket eller får hushålla på datan i slutet av månaden.
Utlandspriser
De flesta företagsabonnemangen har fri samtal i Sverige. De fria samtalen gäller dock inte om de går till utlandet. Har ni kontor i flera länder eller reser de anställda ofta utomlands i affärer rekommenderar vi att ni jämför utlandspriserna för de olika operatörerna. De kan faktiskt skilja sig åt en hel del.
Funktionalitet
Även om ni inte har några specifika behov idag kan det vara värt att titta lite närmare på vilken specifik funktionalitet som finns för företag hos er valda operatör. Abonnemangen vi presenterar här har förvisso ingen bindningstid så möter de inte era krav i framtiden kan ert företag enkelt byta mobiloperatör.
Kundtjänst
Varken Hallon eller Chilimobil har den mest påkostade kundtjänsten. Detta är en stor förklaring till att de kan erbjuda så bra priser. Titta därför gärna på deras online support innan du bestämmer dig. Ett tips kan också vara att skicka en fråga till deras kundtjänst för att se hur snabbt de svarar innan du tecknar ett nytt företagsabonnemang.
Täckning
Den kanske viktigaste delen att jämföra är de olika alternativens täckning. Har ni dålig täckning på kontoret spelar det ju mindre roll vilket pris ni betalar. Glöm därför inte att kontrollera operatörernas täckningskartor innan köpet.