Mobiloperatören Telness, som uteslutande riktar som mot företagsmarknaden, har i spåren av Coronakrisen lanserat möjligheten för sina kunder att pausa sina abonnemang. I dagsläget är det begränsat till 6 månader.
Många företag, både små som stora, har drabbats hårt av Corona och i flera fall har det lett till permitteringar. Möjligheten att se över sina kostnader på mobilsidan är därför antagligen uppskattad. Det Telness nu erbjuder är för företagen att pausa sina företagsabonnemang i 6 månader. Nummer och diverse inställningar sparas under denna period och företagen behöver inte betala så länge mobilabonnemangen är pausade. Du kan självfallet aktivera abonnemangen igen när som helst om du så behöver.
Vi förstår att företagets behov hela tiden förändras sätt till telefonin och därför är vi stolta över att du nu själv kan manövrera detta på ett enkelt och smidigt sätt, säger Martina Klingvall i ett pressmeddelande.
Ett bra initiativ tycker vi på Ringabilligt.se. De kunder som nappar på detta erbjudande hade antagligen churnat annars. Med detta “erbjudande” ökar istället Telness möjligheterna att behålla några av dessa kunder.