En app kan ofta underlätta administration av tjänster som exempelvis ett mobilabonnemang. Detta kan i sin tur leda till att du slipper vänta på svar eller hjälp från kundservice. Så vilka av lågprisoperatörerna har en app och vad kan du som kund använda den till?

Vi går här igenom statusen gällande appar på de mobiloperatörer vi jämför här på Ringabilligt.se idag.

Comviq

Comviq har en officiell app. Som kund till Comviq har du möjlighet att använda denna app. I appen kan du bland annat betala dina fakturor och fylla på med mer data om så behövs. Är du osäker på hur mycket surf du har kvar på ditt mobilabonnemang går det också att kontrollera här.

Läs mer om Comviq

Comviq app

Fello

Mobiloperatören fello har i dagsläget inte en app. Istället hänvisar de sina kunder till sin hemsida där de kan logga in på “Mina sidor”. Därifrån kan sedan fellos kunder kontrollera saldo, köpa data etc. De må vara ok att hänvisa till sin hemsida men visst borde en mobiloperatör i dagens Sverige kunna ha en app?

Läs mer om fello

Hallon

Hallon har en app som kan laddas ner i App Store och Google Play. Man loggar in i appen med BankID och kan därifrån administrera sitt abonnemang, se kommande betalningar och ändra betalkort.

Läs mer om hallon

Hallon app

Telness

Telness har specialiserat sig på svenska marknaden med sina företagsabonnemang. Redan vid lansering kom Telness med en app där företag kan administrera sin telefoni. Just företagsabonnemang kan vara lite mer komplicerade, inte minst om företaget har en växellösning. Så Telness app är antagligen den app som har mest krav på funktionalitet av de mobiloperatörer vi presenterar här.

Läs mer om Telness

Vimla

Vimla har en mycket populär app med mängder av funktionalitet. Det mesta av det du kan tänkas vilja kontrollera eller ändra på ditt mobilabonnemang går enkelt att lösa via appen. Just enkelheten att administrera sitt mobilabonnemang via en app kan vara väldigt skönt då du förhoppningsvis slipper kontakta operatörens kundtjänst.

Läs mer om Vimla

Vimlas app