Under våren 2020 lanserades mobiloperatören Penny. Sedan dess lanseringen har Penny främst marknadsförts mot ett yngre kundsegment och har haft riktigt konkurrenskraftiga priser. Men vad kommer hända med Penny under 2021 undrar vi?

Det är i en artikel i Dagens Media som skriver om sammanslagningen av Com Hem och Tele2 (Pennys ägare). Enligt rapporter kommer de ske en sammanslagning av de två varumärken under året som kommer. Vilket varumärke som kommer försvinna är dock oklart.

Vilket varumärke vi planerar att använda för det sammanslagna Tele2 och Com Hem, kommer vi att avslöja senare i år, säger Samuel Skott, kommersiell chef för Tele2

Enligt rapporterna kommer även varumärket Penny “tonas ned”. Exakt vad det betyder är svårt att sia om men Penny har på kort tid blivit den främsta utmanaren till hallon och Vimla i lågprissegmentet. 

Vi hoppas så klart att konkurrensen fortsätter inom lågprissegmentet då detta är den bästa garantin för fortsatt låga priser för mobilabonnemang.