Mobiloperatören hallon lanserade nyligen ett forum. I forumet kan kunder finna svar på vanliga frågor samt ställa sina egna frågor. Via sitt forum hoppas hallon att få hjälp av deras mer hjälpsamma kunder att besvara på de frågor som andra kunder kan tänkas ha.
Hallon har aldrig haft en telefonsupport utan fokuserat på att svara på frågor via mail och chat. På deras hemsida har det även tidigare funnits svar på vanliga frågor. Så nyheten är egentligen att hallons befintliga kunder kan ställa sin fråga i ett publikt forum samt svara på andra kunders frågor.
Hallon är inte den första mobiloperatören att ha ett forum. Exempelvis var detta något som Vimla satsade på redan vid deras lansering. En viktigt skillnad mellan dessa två konkurrenter är att i Vimlas forum är det inte ett krav att du redan är en kund för att kunna ställa en fråga. Om hallon framöver kommer tillåta potentiella kunder ställa frågor i deras forum återstår att se men vi tror att detta skulle vara en bra idé.